Spletna prodaja se zdi marsikomu donosen posel. Ali to drži ali ne, je seveda odvisno od mnogo dejavnikov. Najbolj pomembna je običajno ponudba. Sledijo dobre cene. Če ne pri enem ne pri drugem niste najboljši, je lahko odločilna promocija. Vse to pa seveda potrebuje trdno osnovo, ki jo predstavlja premišljena izdelava spletnih trgovin.
Izdelava spletnih trgovin po načrtu
Da bi bila izdelava spletnih trgovin primerna za vaše potrebe in se kasneje ne bi izkazalo, da kaj ni prav, potrebujete dober načrt. Razmislite o tem, kaj potrebujete.
1. Želite spletno trgovino za maloprodajo, veleprodajo ali oboje?
2. Bo spletna trgovina povsem samostojna, ali dodatek k obstoječim fizičnim trgovinam?
3. Bo spletna trgovina ponujala priznane znamke ali izdelke, kjer znamka ni pomembna?
4. Bo spletna trgovina namenjena moškim ali ženskam, starejšim ali mlajšim?
5. Bo spletna trgovina specializirana za ozko področje, ali bo izbor izdelkov širši?
6. Boste prodajali izdelke, kjer je veliko konkurence, ali nekaj povsem novega?
7. Bodo izdelki vaše delo ali jih boste nabavljali pri drugem proizvajalcu?
8. Bo izdelava spletnih trgovin zajemala pripravo vseh materialov, ali bo IT podjetje poskrbelo zgolj za tehnično plat?
9. Bo spletna trgovina nadgradnja že uveljavljene vsebinske spletne strani?
Vprašanj, na katera si je potrebno odgovoriti, preden se prične izdelava spletnih trgovin, je še veliko. Od odgovorov pa je odvisno, kakšna bo vizualna podoba in kakšne bodo funkcije spletne prodajalne.
Kaj imeti v mislih?
Izdelava spletnih trgovin ima en sam cilj, to je prodaja. Da bi jo dosegli, ne izhajajte samo iz sebe. Tudi znance in tiste, ki bodo predstavljali vašo ciljno skupino, povprašajte o tem, kaj bi jim bilo všeč. Kaj jih lahko pritegne in kaj odvrne od nakupa? Kje običajno nakupujejo in zakaj? Kaj jim je najbolj pomembno pri odločitvi za nakup? Če konkurenca že obstaja, jo dobro preštudirajte – uporabite njene močne točke in jih nadgradite s svojimi zamislimi.
Izdelava spletnih trgovin mora biti vedno dobro premišljena ter do potankosti načrtovana, sicer si ne morete obetati uspeha. In še na nekaj ne smete pozabiti: na to, da je potrebno nekaj sredstev vložiti tudi v promocijo oziroma oglaševanje!